Heartcore
Beskrivelse
PRESSEMEDDELELSE - I bogen "Heartcore" fortæller Mads Øvlisen om den særlige ledelsestænkning, der har bidraget til at gøre Novo Nordisk til en af verdens førende medicinalvirksomheder og en ledestjerne inden for moderne ledelse.

I hjertet af den tænkning ligger et hensyn til andre - til medarbejdere, til kunder, til samfundet. Det hensyn har fostret en innovationskultur, som har hjulpet Novo Nordisk med at være på forkant med markedets og samfundets krav. Reelt har Novo Nordisk med Heartcore-ledelse forvandlet samfundsansvar til en forretningsmodel, siger Mikael Lindholm, der har skrevet bogen sammen med Mads Øvlisen.

Bogen giver et indblik i, hvad der har drevet Mads Øvlisen som topleder, og hvilket verdenssyn der ligger til grund for hans og Novo Nordisk ledelsesform. I Heartcore fortæller Mads Øvlisen hvordan Novo Nordisk fik succes ved at arbejde lige så målrettet med de såkaldte bløde værdier, som hårde resultater, og hvordan finansiel konkurrenceevne blev balanceret med sociale og miljømæssige ansvar.

Ifølge Mads Øvlisen ligger der meget danske eller skandinaviske værdier bag Novo Nordisks ledelsesmodel, som samtidig har evnet at tiltale og tiltrække talenter over hele verden. Bogen er derfor en inspirationskilde til alle, der ønsker at bygge en global vinderkultur på deres arbejdsplads - hvilket kan være lettere for danske virksomheder, end så mange andre i verden.

Mads Øvlisen rådgiver i dag som den eneste danske erhvervsleder FN om, hvordan virksomheder i samarbejde med verdenssamfundet kan skabe en bæredygtig fremtid med mere vækst og velstand for alle.

Bogen er udgivet af Gyldendal Business




Oprettet
November 2011

Tilbage
Mikael R. Lindholm, Fyrrevej 15, 2680 Solrød Strand, Telefon: , mrlindholm@mail.dk