Nyt medie for den digitale dansker
Beskrivelse

RELANCERING - Computerworld relancerer sig som det nye medie for den digitale dansker. Det sker med en lang række nyskabelser, der spænder fra en indholdsmæssig relancering af den snart 25 år gamle trykte udgave af Computerworld med en lang stribe redaktionelle nyskabelser, til lanceringen af en række nye medietilbud, der tæller alt fra it-nyheder på mobiltelefonen til ekspertblogs om teknologi, medier, ledelse, finans, m.m., og en podcastet it-magasinudsendelse - ComputerWeek.

"Vi genopfinder os som medie i dagens nye medievirkelighed. Vi har en ambition om at være en ramme omkring en samtale om den digitale fremtid. Det vil vi bruge de nye internetbaserede medieteknologier til i et samspil med de gamle mediekanaler, som den trykte avis og magasin. Formålet er at levere læserne dybere, mere berigende rammer at føre en dialog om fremtiden i," siger Mikael R. Lindholm, chefredaktør på Computerworld

Samtidig tager Computerworld en lang række initiativer, som sigter efter at tilføre debatten om fremtidens digitale Danmark nyt indhold. Det sker blandt andet ved hjælp af:

? En it-tænketank i samarbejde med Dansk IT - CIO Innovation Forum, som får Nykredits it-direktør Lars Mathisen som formand, hvis formål bliver at nytænke agendaen for det digitale Danmark

? En konkurrence i samarbejde med NNIT, der tager afsæt i en nyudviklet målestok for Danmarks dygtigste offentlige it-ledere - Danmarksmesterskaberne i digital forvaltning

? En række konferencer om fremtidens nøgleteknologier, der ruller perspektiverne og anvendelsesmulighederne ud for erhvervslivet og samfundet, kvalificeret af Danmarks it-ledere, i samarbejde med Innovation Lab

Computerworld har samtidig skabt et eget medielaboratorium - CW Media Lab. Deltagerne tæller ledere fra andre store mediehuse, som Egmont, TV2 og Danmark Radio, eksperter fra konsulenter som Peytz & Co., Innovation Lab og Copenhagen Crossroads, medieentreprenører som Social Square og Podhead.dk, m.fl.

"CW Media Lab bliver et eksperimentarium for ny journalistisk og nye medietilbud, hvor vi vil udvikle fremtidens nye medietilbud," siger Mikael R. Lindholm.

For yderligere oplysninger kontakt

Chefredaktør Mikael R. Lindholm - telefon 77300300



Oprettet
August 2006

Tilbage
Mikael R. Lindholm, Fyrrevej 15, 2680 Solrød Strand, Telefon: , mrlindholm@mail.dk